گریه

این پایگاه در راستای تولید کلیپ اختصاصی از درس اخلاق بزرگان و روضه های سخنرانان مطرح کشوری طراحی شده است.

گریه

این پایگاه در راستای تولید کلیپ اختصاصی از درس اخلاق بزرگان و روضه های سخنرانان مطرح کشوری طراحی شده است.

مشخصات بلاگ

تمامی مطالب این وبلاگ ، به طور اختصاصی تولید گشته است و در غیر اینصورت منبع را ذکر کرده ایم
________________________________
با معرفی این وبلاگ به دوستان خود ، در ثواب انتشار معارف اهل بیت شریک شوید.
________________________________
عمده مطالب وبلاگ گریه ، کلیپ و متن درس اخلاق بزرگان و اساتید اخلاق و مسائل سیر و سلوک می باشد.
________________________________
آدرس کانال تلگرام
t.me/jamaleshamse
آدرس سروش
https://sapp.ir/jamaleshamse
آدرس ایتا
https://eitaa.com/jamaleshamse

آخرین نظرات

استاد عرفان چه ویژگی هایی دارد؟

جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۵۰ ب.ظ

یکی  از توصیه های مکرر اساتید اخلاق و عرفان انتخاب استاد برای طی طریق می باشد ما به خواست خداوند متعال در این وبلاگ ، ویژگی های مربی راه را بیان خواهیم کرد.

حضرت آیت الله مرتضی تهرانی ( با استاد مرتضی آقا تهرانی اشتباه گرفته نشود) که از شاگردان خاص آیت الله بهجت و از یادگارهای تربیتی امام خمینی (ره ) هستند ، در خصوص مربی و استاد طریق می فرمایند :

{این یک اصل بزرگی است که انسان برای خود در طول زندگی خودش یک مربی انتخاب کند. انسانی که در هر مقطع سنی از یک نفر و یا یک گروه تقلید می‌کند، تا آخرش معلوم نیست چیزی بشود. اگرابتدا از خدای متعال و ولی او حضرت بقیه‌الله ارواحنا‌له‌الفداء بخواهد که کسی را که مورد تأیید وجود مقدسش هست به او معرفی کند و نشانه معرفی هم این باشد که هرگاه به او مراجعه کرد، دل او بدون دغدغه گفتار او را بپذیرد و روحش از گفتار او آرامش پیدا کند. چنان‌چه در درخواست یک مربی که مورد تأیید ایشان باشد راستگو باشد، این توقع، توقع بی‌جایی نیست؛ همراه با صداقت است. من نمی‌توانم توجیه کنم موردی را که شخصی از آن حضرتتوقع معرفی یک مربی کرده است و به این مقدار نشانه هم قناعت کرده است، ولی حضرت شخصی را به عنوان مربی به درخواست‌کننده نشان نداده‌اند. چون هیچ دلیل عقلی ندارد. مگر این‌که دروغ گفته باشد. گاهی از اوقات انسان خیال می‌کند راست می‌گوید، ولی بعد می‌فهمد که دروغ می‌گفته است. در یک مقطعی دوپینگ می‌شود، جدی به آقا عرض می‌کند که یک مربی به من معرفی بفرمایید که هرچه گفت از او اطاعت کنم. خب اگر حضرت کسی را که مورد تاییدشان باشد معرفی کنند، شخص درخواست‌کننده هم از این حالت دوپینگ خارج شده باشد، حرف این شخص مربی را گوش نکند و اطاعت نکند، انسانی است که حجت بر او تمام شده است از سوی حجت معصوم صلوات‌الله‌علیهم اجمعین و تمرد و سرپیچی از فرمان مربی ای کرده است که مورد تایید آن بزرگوار بوده است، این جهنمش غلیظ‌تر می‌شود.}                                 

یادداشت نگارنده : حضرت آیت الله تهرانی راه یافتن استاد را عنایت حضرت صاحب الزمان روحی له الفداه می دانند. 

نظرات  (۱)

سلام.بنده خدایی پیداشده که میگه بشون گفته شده منوواردوادی عرفان کنند.من هم واقعاراغب ومشتاق به عرفان هستم اماتردیددارم که ایشون حرفاشون واقعیت داشته باشه.چیکارکنم؟
پاسخ:
پاسخ با ایمیلتان فرستاده شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی