گریه

این پایگاه در راستای تولید کلیپ اختصاصی از درس اخلاق بزرگان و روضه های سخنرانان مطرح کشوری طراحی شده است.

گریه

این پایگاه در راستای تولید کلیپ اختصاصی از درس اخلاق بزرگان و روضه های سخنرانان مطرح کشوری طراحی شده است.

مشخصات بلاگ

تمامی مطالب این وبلاگ ، به طور اختصاصی تولید گشته است و در غیر اینصورت منبع را ذکر کرده ایم
________________________________
با معرفی این وبلاگ به دوستان خود ، در ثواب انتشار معارف اهل بیت شریک شوید.
________________________________
عمده مطالب وبلاگ گریه ، کلیپ و متن درس اخلاق بزرگان و اساتید اخلاق و مسائل سیر و سلوک می باشد.
________________________________
آدرس کانال تلگرام
t.me/jamaleshamse
آدرس سروش
https://sapp.ir/jamaleshamse
آدرس ایتا
https://eitaa.com/jamaleshamse

آخرین نظرات

متن زیر مربوط به جلسات تفسیر سوره مبارکه والعصر استاد هاشمی نژاد می باشد که تفسیر ایشان جنبه اخلاقی دارد. متن زیر به طور اختصاصی توسط پایگاه گریه از روی نوار پیاده شده و هنوز به طور کامل ، تکمیل نشده است. در صورت آمادگی برای پیاده کردن دیگر جلسات ، به بنده اطلاع دهید.

از سور کوچک قرآن که همه بلدید و حفظید و آن را در نمازهای خود نوعا قرائت می کنید سوره مبارکه عصر است. از خواص این سوره این است که اگر کسی چیزی را ، مالی را در جایی بگذارد اگر این سوره شریفه را تلاوت کند ، آن مال حفظ می شود ، دستبرد به آن زده نمی شود البته نه اینکه علت نزول آیات قرآن این امور باشد ، آیات قرآن برای تربیت است . قرآن تجلی خداست به وسیله کلامش برای خلقش. حضرت صادق فرمودند :" لقد تجل الله لخلقه لکلامه ولکنهم لا یبصرون "  خدا تجلی کرد ، جلوه کرد به وسیله کلامش برای خلقش در قرآن در حالیکه مردم او را نمی بینند.

قرآن کلام خداست این کلام تجلی حق است. صور قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شوند .   بسم الله الرحمن الرحیم خود جای بحث دارد . یک خوش ذوقی کتابی نوشته است درباره فضایل بسم الله الرحمن الرحیم . که این اسم اعظم چه خواصی دارد. تازه این را خطاطی هم کرده اند با خط بسیار خوش ف خوشنویسان نوشته اند که از مراجع اعظام مشهد بر آن تقریر نوشته اند و چاپ شده. چند تا حدیث ناب دیدم ایشان آورده در فضیلت این اسم اعظم که متاسفانه دارد از زبان های مردم حذف می شود. پدران من و شما ، تعارفشان بسم الله بود. بعد این لغت های خارجی آمد جاشو گرفت .  بالای سر در خانه ها بسم الله مکتوب بود. خونه که می خواستی وارد شوی بالای خانه نوشته بودند بسم الله الرحمن الرحیم . بعضی از بزرگان به عدد  هر رنگ غذایی که سر سفره بود ، بسم الله الرحمن الرحیم می گفتند. بعضی از بزرگان هر لقمه ای که در دهان می گذاشتند یک بسم الله الرحمن الرحیم می گفتند. یکی از آن احادیثی که در این کتاب ذکر شده ، این است :

 قال رسول الله (ص ) : " ظهرت الموجودات من باء بسم الله الرحمن الرحیم "

یعنی " تمام موجودات  عالم به منصه ظهور و بروز رسیدند به سبب باء بسم الله الرحمن الرحیم " ، که نقطه تحت باء علی بن ابی طالب ( ع ) است. ابن فهد در کتاب شریف عده الداعی اش این حدیث را نقل کرده است. عن رسول الله ( ص ) : " بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم پروردگار نزدیکتر است از نزدیکی سیاهی چشم به سپیدی چشم " . سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه  شاگردی داشت روزها دیر به کلاس درس می آمد. یک روز بهش فرمودند چرا دیر می میای ؟ گفت من باید از آب عبور کنم گاهی می آیم لب آب ،  بلم هست ، کشتی هست  ، گاهی نیست . روزهایی که هست سوار میشم زود می رسم ، روزهایی که نیست باید منتظر بمانم تا کشتی یا بلمی برسد . سید دعایی نوشت ، گفت این را بذار تو جیبت هر وقت آمدی لب آب ، پاتو بذار لب آب و بیا . قدیمی ها اهل یقین هم بودند کمتر چیزی هم که به ما داده اند یقین است. پیغمبر را گفتند ، یا رسول الله ! حضرت عیسی روی آب راه می رفت . فرمود اگر یقینشون زیادتر میشد ، در هوا هم راه می رفت. مثل من رسول الله که " سبحن الذی اسرای بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی " من را روی هوا راهم بردند و رفتم بالا ، اگر یقین عیسی زیاد می شد روی هوا هم راه می رفت.

شما هم می تونید روی آب راه برید . شرط داره ، شرطش چیه ؟ یقینتون زیاد بشه.به امام صادق ( ع ) ظاهرا در اصول کافی شریف باشه قریب به این مضامین ،  عرض کرد که آقا ، وقتی که پای منبر شما هستیم ، پای بحث شما هستیم ، تو مسجد هستیم ، یک حال و هوایی داریم که بیرون می ریم آن حال و هوا را نداریم. چرا اینجوری میشیم؟ حضرت فرمودند : یک نفر این سوال را از جد من کرد (از پیامبر اعظم) قریب به این مضامین فرمودند : شما وقتی که از مسجد می رید دنیا میاد و شما را غافلتون می کند. و الا آن حالی که در محفل و مسجد دارید ، اگر در بیرون می داشتید ، ملائکه با شما مصاحفه می کردند و روی آب ها راه می رفتید. امام صادق ( ع ) فرمودند : اگر شما گوش به حرف ما بدید ، بارتون را باید روی دوش شیرهای صحرا بذارید. شیرهای درنده صحرا رام شما می شوند. میاد کارهای در خانه شما را انجام میده ، شیر مطیعت میشه. به شرط بندگی.

این هر وقت می رسید لب آب ، کشتی نبود ، پاشو می ذاشت روی آب می آمد ، توی آب هم نمی افتاد. یک روز وسط آب گفت : ببینیم چکار کرده سید مرتضی علم الهدی تو این دعا ، این دعا چیه که من تو آب نمی رم. باز کرد کاغذ رو ،  دید نوشته بسم الله الرحمن الرحیم . گفت : ای بابا این که بسم الله خودمونه . تا گفت بسم الله خودمونه ، رفت تو آب . خلاصه با شنا و زحمت خودشو رسوند به ساحل و مثل موش آب کشیده خیس و درب داغون اومد مجلس درس سید. خب سید هم اهل معنا بود . گفت : اسم اعظم را سبک شمردی ، آبا نوش جانت. "

این جلسه ادامه دارد و کامل می شود.

نظرات  (۳)

  • معطر بهشتی
  • سلام ممنونم از حضورتون
    با افتخار لینک شدید
    سلام همشهری 
    وفقکم الله 
    خیلی خوش حال شدم که یک همشهری رو زیارت میکنم 
    خدا شما رو موفق و ماجور بکنه 
    تشکر از مطالب خوبتون 
    [گل]
    [گل]
    [گل] 
    پاسخ:
    ما نیز توفیقات ، تمام وبلاگ نویسان دزفولی -علی اخصوص شما دوست عزیز - را  در تمام شئونات زندگی از خداوند کریم خواهانیم.

    * به نظرم خیلی ناسیونالیستی شد. 
    سلام داداش رسول
    ممنونم که به حقیر سرمیزنی، کاری که داری انجام میدی هم خیلی باارزشه، خسته نباشی فقط خوندن متن سخته نمیدونم واسه قالبتته یا فونتت ریزه فقط چشمو اذیت میکنه یه کم، اینم درستش کن، ممنون
    پاسخ:
    علیک سلام.
    از اینکه این مشکل را به بهم گوشزد کردید ممنونم. در مرحله اول قالب وبلاگ تغییر داده شد در صورت حل نشدن مشکل تغییرات در متن و فونت به خواست خدا انجام داده می شود.
    در ضمن کلا به دلیل سخت بودن خواندن متن ، اولیت اول ما ساخت کلیپ کوتاه می باشد ( چون خود سخنرانی هم شاید برای بعضی ها طولانی باشه )
    اگر متنی هم طولانی میشه به خاطر این است که آن سخنرانی متنش در اینترنت موجود نیست و ما آن را برای استفاده دوستان به متن تبدیل کرده ایم.
    در پایان با دیگر صمیمانه تشکر می کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی